Καρκίνος Μαστού: Τεστ αποκαλύπτει αν η χημειοθεραπεία θα είναι αποτελεσματική

15.04.2019 16:10

Ένα τεστ που αποκαλύπτει αν η κλασσική χημειοθεραπεία σε γυναίκες με επιθετικό καρκίνο του μαστού θα φέρει αποτέλεσμα μελετούν οι επιστήμονες
Οι γυναίκες με τον πιο επιθετικό τύπο καρκίνου του μαστού μπορούν να ελπίζουν πως ένα απλό τεστ θα δείχνει αν θα ανταποκριθούν στη θεραπεία ή όχι σύμφωνα με δημοσίευση επιστημόνων στο BMC Cancer. Ο τριπλά-αρνητικός καρκίνος του μαστού, είναι πιο κοινός στις γυναίκες κάτω των 40 ετών, προσβάλλει περισσότερες από 8.000 γυναίκες ετησίως στο Ηνωμένο Βασίλειο και είναι τόσο επιθετικός που μπορεί να επιβιώσει των χημειοθεραπειών.

Σχεδόν το ένα τρίτο των γυναικών βλέπουν ότι η χημειοθεραπεία αποτυγχάνει και ο καρκίνος υποτροπιάζει εντός τριών ετών. Ωστόσο, οι επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ένα τεστ το οποίο εντοπίζει σε ποιες από αυτές τις γυναίκες η αγωγή θα φέρει αποτέλεσμα και έτσι η ιατρική ομάδα θα μπορέσει να τους χορηγήσει ένα διαφορετικό τύπο χημειοθεραπείας στοχεύοντας σε καλύτερα αποτελέσματα.

Το τεστ αφορά την πρωτεΐνη NUP98 που θεωρείται πως ενεργοποιεί τα γονίδια που συμβάλλουν στην αντίσταση των καρκινικών κυττάρων στη χημειοθεραπεία. Πραγματοποιείται με απλή βιοψία και εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα της εξέτασης θα είναι διαθέσιμα εντός 24 ωρών.

Οι γυναίκες με υψηλά επίπεδα αυτής της πρωτεΐνης είναι 10 φορές πιο πιθανό να δουν τον καρκίνο να επανέρχεται, ενώ οι πιθανότητες να επωφεληθούν από την χημειοθεραπεία είναι λιγότερες από 50%, σύμφωνα με στοιχεία από περισσότερες από 500 γυναίκες.

Οι ερευνητές εκτιμούν πως το τεστ θα είναι διαθέσιμο για τις γυναίκες εντός της επόμενης δεκαετίας καθώς στα πέντε επόμενα χρόνια αναμένεται να γίνουν κλινικές έρευνες.

Η επικεφαλής της μελέτης Δρ. Niamh Buckley δήλωσε: «Γνωρίζουμε πως ο τριπλά αρνητικός καρκίνος του μαστού είναι μία πολύ επιθετική μορφή της ασθένειας. Για τις γυναίκες που έχουν διαγνωσθεί θέλουμε να προσαρμόσουμε τη θεραπεία τους για να τους δώσουμε την μεγαλύτερη δυνατή ευκαιρία επιβίωσης. Αυτό το τεστ ανίχνευσης των επιπέδων της NUP98 μπορεί να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε σε ποιες γυναίκες θα πρέπει να δίνεται μία εναλλακτική μορφή χημειοθεραπείας που θα μπορούσε να σταματήσει την επανεμφάνιση του καρκίνου του μαστού σώζοντας τις ζωές τους».

πηγή: ygeiamou.gr