Αστρονόμοι έγιναν μάρτυρες ενός ιστορικού ρεκόρ.- Αστρική έκλαμψη ήταν 10 δισεκατομμύρια φορές πιο ισχυρή από τις αντίστοιχες του Ήλιου

12.02.2019 16:34

Μάρτυρες ενός ιστορικού ρεκόρ έγιναν αστρονόμοι στις ΗΠΑ, οι οποίοι ανακάλυψαν μια αστρική έκλαμψη που ήταν δέκα δισεκατομμύρια φορές πιο ισχυρή από τις αντίστοιχες του δικού μας άστρου, του Ήλιου.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον αστρονόμο δρα Στιβ Μέαρς, που έκαναν την ανακάλυψη με το Τηλεσκόπιο Τζέιμς Κλαρκ Μάξγουελ (JCMT) της Χαβάης, έκαναν τη σχετική δημοσίευση, την οποία αναδημοσιεύει το Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο ειδήσεων, στο περιοδικό αστροφυσικής Astrophysical Journal.

Η έκλαμψη, της οποίας το φως έφθασε στη Γη περίπου 1.500 χρόνια αφότου αυτή συνέβη, εκτιμάται ότι προκλήθηκε από κάποια διαταραχή στο ισχυρό μαγνητικό πεδίο ενός νεαρού άστρου. Το συμβάν, που έλαβε χώρα σε ένα από τα «μαιευτήρια» άστρων στο Νεφέλωμα του Ωρίωνα, συγκεκριμένα στο διπλό αστρικό σύστημα JW 566 τύπου T Ταύρου, διήρκεσε μόνο λίγες ώρες.

Οι ηλιακές -και γενικότερα οι αστρικές- εκλάμψεις είναι εκρήξεις που συμβαίνουν, όταν η έντονη δραστηριότητα του Ήλιου ή άλλου άστρου διαταράσσει την ισορροπία στα μαγνητικά πεδία του, προκαλώντας ξαφνικές εκρήξεις που συνοδεύονται από την έκλυση τεράστιας ενέργειας μαζί με λάμψη.

πηγή: newsbeast.gr